Redaktora sleja

Mag.paed. Normunds Rozenšteins
Sertificēts fiziskās sagatavotības treneris
Veselības veicināšanas konsultants

Kā piepildīt apņemšanos regulāri sportot?

Pirmais padoms, kuru no sirds jūs aicinu ņemt vērā ir – lūdzu nesteidzieties! Nesteidzieties ar nodarbību skaitu nedēļā, nesteidzieties ar nodarbību tempu. Noteikti nav vēlams sākt sportošanu ar ikdienas treniņu apmeklēšanu. Pietiks ar diviem stundu, pusotru gariem treniņiem nedēļā un tiem papildus vēl klāt garāku pastaigu (kādas stundas garumā), nedēļas nogalē svaigā gaisā.

Lai apņemšanas neapsīktu, bet augtu tikai augumā sekojiet pašsajūtai, lai nodarbību intensitāte būtu tāda, kas uzlabo pašsajūtu uzreiz jau pēc katra treniņa, lai spēku un darbaspēju pieaugums būtu jūtams jau katrā nākamajā treniņā, pirmos pāris mēnešus (pirmos 10 – 12 treniņus). Ievērojiet, ja sajūta šodien treniņā ir būtiski „ švakāka”  kā iepriekšējo reizi – tas nozīmē, ka vajadzīga papildus atpūtas diena.

Viss atmaksāsies ar uzviju – jūsu organismam ir vajadzīgas atpūtas dienas, jo tieši to laikā norit anatomiskas izmaiņas muskulatūrā, sirdī, elpošanas orgānu sistēmā, asinīs, asinsvadu sistēmā un citur, kuras atšķir trenētu cilvēku no netrenēta. Jūs pamazām pārtopat un tas nenotiek treniņos, bet atpūtas dienās pēc treniņiem.

Mēriet sev pulsu no rīta gultā uzreiz pēc pamošanās. Jau pēc dažu nedēļu regulārām nodarbībām, tam vajadzētu būt jau mazliet lēnākam, kas nozīmē, ka jūsu sirds nostiprinās un trenētība pieaug.

Sākt apmeklēt nodarbības trīs reizes nedēļā varat tikai tad, kad jau spējat pilnībā atjaunot spēkus dienā starp treniņiem, drīzāk jau kādā trešajā mēnesī kopš nodarbību sākšanas. Un arī tad, trenējoties jau trīs reizes nedēļa, iesaku katru trešo vai ceturto nedēļu dot sev atslodzi, lai nodrošinātos pret pārtrenēšanos, kas ir iesācēju biežākā kļūda, kad spēki trešajā nedēļā ir galā un nodarbības tiek pamestas.

Tikai pamazām, nesteidzoties un ar lielu devu pacietības varat piepildīt savu apņemšanos.

Kaut kad, tikai ar laiku, ir iespējams iekļaut nodarbības ikdienā un sajust brīnišķīgo atkarību no treniņiem, kas dzīves kvalitāti paceļ jaunā līmenī – pieaug darbaspējas, sākat labāk organizēt savu laiku, ceļas pašapziņa, iegūstat jaunus draugus.

Ieguvumu sarakstu nav iespējams noslēgt, bet tāpat kā visu ceļojumu sākums ir pirmais solis – speriet to – dodaties pastaigā, skrējienā vai uz sporta klubu, un lai jūsu apņemšanās - uzsākt regulāri sportot piepildās!

Normunds